VIG despre paradoxul celor doi asigurători RCA din România, care plătesc cel mai rapid şi respectiv cel mai lent daunele: „Şi noi ne punem întrebarea de ce. Punem presiune pe management să rezolve deficienţele“

Autor: Anelis Baciu 27.03.2017
„Şi eu întreb întotdeauna acest lu­cru“, s-a limitat să spună Eli­sa­beth Stadler, care a preluat con­du­cerea Vienna Insurance Group (VIG) la începutul anu­lui trecut, la întrebarea ZF despre cum explică para­doxul că Asirom şi Omniasig, cele două com­panii de asigurări generale de­ţinute de grupul austriac în România, sunt la extreme în privinţa rapidităţii cu care plătesc des­păgubirile aferente poliţelor RCA, aşa cum a relevat recent un raport al Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).

Răspunsul laconic al şefei VIG, care coordonează din poziţia de CEO ope­raţiunile grupului austriac în 25 de ţări euro­pene, a fost însă completat de explicaţiile lui Roland Groll, membru al boardului res­pon­sabil cu opera­ţiunile din România, care a afirmat că plata despăgubirilor cu întârziere de către Asirom este strâns legată de struc­tura porto­foliului, dominat de poliţe RCA.

„Omniasig are un portofoliu echilibrat: o treime asigurări RCA, o treime asigurări Casco şi o treime asigurări nonauto. Asirom, pe de altă parte, este în principal un asigurător RCA, iar transformarea sa într-un jucător important pe acest segment este în strânsă legătură cu falimentul Astra. În momentul în care businessul RCA ţi se dublează într-un timp relativ scurt este impo­sibil să creşti şi structura organiza­ţională atât de repede. Totuşi, situaţia (n. red. - plata daunelor) s-a îmbunătăţit la Asirom, vedem un progres de la luna la lună. Punem o presiune destul de mare pe management pentru rezolvarea acestor deficienţe“, a explicat Groll, care se ocupă direct cu supravegherea operaţiunilor VIG din România, fiind şi preşedinte al consi­liului de supraveghere al Asirom.