Lanţul Continental Hotels, afaceri mai mari cu 16% în T1: „Piaţa s-a dezmorţit, românii circulă mai mult în ţară pentru business, dar şi pentru vacanţe“
Radu Enache, acţionar al lanţului hotelier Continental, unul dintre cele mai mari de pe piaţa locală, cu aproape 2.000 de camere, spune că în primul trimestru din acest an afacerile lanţului au crescut cu 16% faţă de perioada similară a anului trecut, dar şi cheltuielile au crescut pe fondul majorării salariului minim şi al impozitului forfetar.
În total, lanţul Continental Hotels operează 14 unităţi de cazare deschise sub brandurile Continental, Hello Hotels şi Ibis. Din lanţ fac parte uni tă ţile Grand Hotel Continental (5 stele) din Capitală, Continental Forum (4 ste le) din Arad, Continental Forum (4 ste-le) din Oradea şi Continental Forum din Sibiu, dar şi hoteluri cu un număr mai mic de stele.
„Piaţa hotelieră s-a dezmorţit, însă evoluţia este inhibată de noua taxă din turism şi de lipsa unui program pentru promovarea ţării. Noi am avut 2,2 mi lioane de turişti străini, iar bulgarii peste 7 milioane de vizitatori străini. În loc să introducă impozitul forfetar, care scade apetenţa pentru investiţii în turism, mai bine guvernanţii făceau un program de promovare, premiau agenţiile de in coming (care aduc turişti străini - n. red.) şi susţineau turismul. Cred că vor scădea investiţiile în turism“, a spus Radu Enache.