VIDEO ZF Live. Raluca Baciu, business development manager la Smartree: Anul trecut s-au înregistrat opt milioane de aplicări la joburi în România, cele mai multe au fost în Bucureşti

Autor: Bianca Dorobanţu 14.04.2017

Smartree, compania cu activităţi în domeniul resurselor umane, gestionează un număr de 55.000 de angajaţi lunar, în creş­tere cu 30% în 2016 faţă de 2015, ţintă pe ca­re şi-o propune şi pentru anul acesta, a spus Raluca Baciu, business development mana­ger în cadrul companiei, invitată la ZF Live.

Smartree oferă com­pa­niilor soluţii software pentru externalizarea în procesele de resurse umane, procesele de payroll fiind cele mai căutate. Multe companii, mai ales multinaţionalele, aleg să îşi externalizeze serviciile de resurse umane, procesele administrative, de angajare şi de salarizare.

În ce priveşte piaţa muncii, anul trecut a fost vizibilă o tendinţă de creştere a salariilor, iar în acest an mai mult de jumătate dintre angajaţi se aşteaptă la o creştere salarială sau îşi doresc să îşi schimbe locul de muncă, mai spune Raluca Baciu. „Anul trecut s-au înregistrat opt milioane de aplicări la joburi în România, cele mai multe fiind în Bucureşti. Se simte deficit de forţă de muncă între oferta de joburi şi candidaţii existenţi care au mai rămas pe piaţă”.

Totodată, un angajat care decide să părăsească rapid compania unde s-a angajat poate aduce un cost de până la 12 ori mai mare decât salariul său, adaugă Raluca Ba­ciu. În opinia sa, în România se exter­na­li­­zea­ză foarte multe procese ale com­pa­niilor.

„Oamenii pot pleca la competiţie pentru un salariu cu puţin mai mare, poate fi o diferenţă de 200 de lei. La nivel de producţie, angajaţii pleacă de la un salariu de 1.500 de lei la unul de 1.600-1.700 de lei. Concurenţa pe salarii nu este productivă, trebuie corelată cu celelalte sisteme de beneficii şi cu mediul de lucru care să-i păstreze”.

În sectorul de retail fluctuaţia de personal este foarte mare, oamenii vin şi pleacă rapid, a mai afirmat Raluca Baciu.

Pentru un angajat cel mai mult contează cultura organizaţională, felul în care se fac promovările sau dacă se investeşte în persoanele respective, prin traininguri sau alte cursuri.