Londra, capitala financiară a Europei: Oraşul găzduieşte cele mai multe dintre companiile cu creştere rapidă, depăşind Parisul, Milano şi Berlinul, în ciuda dorinţei de a ieşi din UE

Autor: Corina Zamfir 17.04.2017

Londra este considerată capitala Europei pentru companiile cu creştere rapidă, poziţionându-se în faţa oraşelor precum Paris, Milano şi Berlin şi subliniind importanţa sa ca centru pentru inovare şi comerţ în Uniunea Europeană, chiar dacă Marea Britanie se pregăteşte să părăsească blocul, scrie Financial Times.

Noul clasament al Financial Times care cuprinde primele 1.000 de companii europene cu cea mai puternică creştere a vânzărilor între 2012 şi 2015, arată că 78 dintre firme au sediul în Londra. În spatele capitalei britanice se află în top Paris, cu 45 de companii, Milano, cu 34 şi Berlin cu 32.

„Există o mulţime de companii noi şi dinamice în Londra, trebuie doar să te plimbi în jurul străzii Old Street, inima Londrei, echivalentul lui Silicon Valley din America, pentru a le vedea“, a declarat Henry Lowson, manager al fondului de companii mici din Marea Britanie, Royal.

El a adăugat că accesul la capital, în special la Bursa de Valori din Londra, a contribuit la creşterea corporaţiilor.

Clasamentul celor 1.000 de companii (din 24 de ţări) a fost realizat de Statista, o companie de cercetare de piaţă, în colaborare cu Financial Times.

Cele două companii cu cea mai rapidă creştere sunt HelloFresh, o afacere de livrare a produselor alimentare cu sediul la Berlin şi Codewise, o companie de tehnologie cu sediul în Cracovia, Polonia. Ambele au fost fondate în 2011.

Companiile din Germania şi Marea Britanie au dominat clasamentul, cele două ţări acumulând 47% din întreprinderi. Companiile italiene au avut un procent de 19%, cele franceze 14% şi cele spaniole 10%.

Ierarhizarea Financial Times dezvăluie şi numărul de locuri de muncă create care este ponderat în favoarea companiilor care au crescut organic, mai degrabă decât prin achiziţionarea rivalilor.

Simon Rowe, director al fondului de creştere europeană la Henderson Global Investors, a declarat că achiziţiile furnizează uneori “steaguri roşii” atunci când se analizează dacă creşterea unei companii ar putea fi durabilă.

„Semnalele de avertizare cele mai evidente pot fi ... ofertele care sunt prea mari sau achiziţiile care îndepărtează o companie de aria sa de expertiză“, a spus el.

„Nu aş vrea să investeasc într-o societate în cazul în care creşterea ei s-a bazat numai pe achiziţii. Cu toate acestea, combinarea creşterii organice şi a achiziţiilor oferă acţionarilor două muşcături din cireaşă“, a adăugat Henry Lowson.

Simon Rowe a spus că au existat alte avertismente de creştere nesustenabilă care nu ar fi fost luate în considerare la realizarea listei FT 1.000. „Semnalele mai mici pot fi un comportament arogant, probabil, în cadrul reuniunilor companiei, şi plecările inexplicabile ale managerilor cu experienţă“, spune el.