Aeroportul Otopeni ajunge în doi ani la capacitate maximă. „Lucrăm la redeschiderea aeroportului Băneasa“

Autor: Ioana Matei 18.04.2017

Aeroportul Henri Coandă (Otopeni) a ocupat anul trecut locul patru la nivel european la categoria aeroporturilor de 5-10 milioane de pasageri, după aeroporturile din Berlin Schoenefeld, Larnaca (Cipru) şi Faro (Portugalia). Avansul de 18% din 2016 şi rezultatele din primele luni arată că aeroportul se apropie de capacitatea maximă.



„Capacitatea maximă se calculează în special ţinând cont de operarea la ceea ce înseamnă ore de vârf şi pe zile de vârf, astfel că putem să spunem că pe Otopeni capacitatea maximă este în jurul a 13,5 milioane de pasageri pe an. Anul acesta nu vom ajunge la această cifră, cu toate că avem o creştere cu două cifre în primele două luni ale anului; previziunea noastră este că nu vom atinge pragul de 13,5 milioane anul acesta, dar probabil îl vom depăşi pe cel de 12 milioane“, explică Liviu Radu, directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB).

În acest context, Liviu Radu confirmă  redeschiderea pentru zborurile comerciale a Aeroportului Internaţional Aurel Vlaicu din Băneasa, închis pentru acest tip de activitate în 2012.

 „Redeschiderea aeroportului Băneasa reprezintă mai mult decât o posibilă soluţie, lucrăm deja la operaţionalizarea aeroportului pentru zboruri comerciale de linie şi de tip charter; terminalul de la Băneasa a fost consolidat şi restaurat în exterior. Spun restaurat deoarece el a fost catalogat ca monument istoric, în acelaşi timp, avea şi aşa-zisa bulină roşie; acum se continuă amenajarea interioară. Licitaţia pentru proiectare este în curs, sperăm să finalizăm lucrările anul viitor şi să fie reintrodus în exploatarea comercială pentru linie şi charter“, explică directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti stadiul în care se află lucrările pentru dezvoltarea acestui aeroport în prezent.