Top creşteri de consum: produsele de îngrijire a locuinţei, băuturile şi produsele de îngrijire personală

Autor: Mona Scarisoreanu 19.04.2017
Anul 2016 a fost încă un an bun pentru industria bunurilor de larg consum, atât din perspectiva retailerilor, cât şi a producătorilor. A fost al doilea an consecutiv când românii au avut un apetit crescut pentru produse mai scumpe şi pentru cheltuieli mai mari, se arată într-un studiu al GfK România.
 
Piaţa FMCG- bunuri de larg consum- a crescut cu 3,4% în valoare faţă de 2015. În spatele acestei creşteri stă atât o creştere cu 3% a volumelor cumpărate, cât şi fenomenul de uptrading (orientarea consumatorilor către produse superioare din punctul de vedere al preţului). Spre deosebire de anul trecut, uptrading-ul s-a regăsit atât în comerţul modern, cât şi în cel tradiţional. Acest fenomen a determinat la nivel naţional o creştere de un punct procentual a mărcilor premium, în defavoarea celorlalte categorii de preţ.
 
Românii cumpără mai rar bunuri de folosinţă curentă, dar cheltuie mai mult la un act de cumpărare. Reducerea frecvenţei cu care oamenii merg la cumpărături s-a remarcat exclusiv la categoriile de alimente proaspete, în vreme ce pentru produsele de îngrijire a casei frecvenţa de cumpărare a crescut.