De ce unu din trei candidaţi eşuează la examenul prin care ar deveni profesor de gimnaziu?
Mai mult de o treime (36%) dintre cei care şi-au dorit să devină profesori în învăţământul preuniversitar, adică 1.900 de persoane dintr-un total de 5.235 de candiaţi, nu au reuşit să obţină note de promovare la examenul de definitivare, arată datele Ministerului Educaţiei.
Astfel, procentul de promovare a examenului de definitivare, care permite dreptul de practică în învăţământul preuniversitar şi impune o notă de peste opt la examen, a fost de numai 63,7% în acest an.
„Formarea iniţială deficitară a tinerilor care concurează pentru poziţia de profesor este principalul motiv pentru care ei nu au reuşit să obţină medii de peste 8. Formarea iniţială ar fi trebuit să se facă prin masterat didactic“, a spus Mircea Miclea, fost ministru al educaţiei şi fost preşedinte al comisiei prezidenţiale de analizare şi elaborare a politicilor în educaţie.