În încercarea de a găsi o nouă sursă de creştere, Goldman Sachs, cea mai influentă bancă americană, se întoarce la bazele bankingului: creditarea

Autor: Catalina Apostoiu 03.05.2017

Goldman Sachs şi-a câştigat reputaţia dominând segmentul mai „sclipitor“ al finanţelor, investment bankingul, tradingul şi administrarea banilor. Însă în lumea postcriză a Wall Streetului aceste operaţiuni nu au mai adus genul de creştere dorit de cea mai influentă bancă americană. Prin urmare, Goldman a decis să se extindă cu o strategie prozaică pe care a evitat-o căndva: credite de consum, scrie Wall Street Journal.

În ultimii ani, banca a finanţat preluări din sectorul corporate, a furnizat credite cu garanţii imobiliare şi sub formă de articole de artă, şi a oferit credite personale. Potrivit unor surse familiare cu strategia băncii, Goldman se gândeşte la noi segmente, cum ar fi leasingul de echipamente şi credite pe care consumatorii le folosesc pentru cumpărături online.

„Suntem o bancă şi ar trebui să ne comportăm ca atare“, declara CEO-ul Goldman, Lloyd Blankfein, în cadrul unui interviu recent. Faptul că Goldman se diversifică indică provocările pe care le are în faţă Wall Street-ul în acest deceniu. Cei mai mulţI din industria financiară cred că veniturile din operaţiunile de trading nu vor mai reveni niciodată la nivelurile de dinainte de criză.