Grupul german Schwarz primeşte 180 mil. euro de la BERD pentru expansiunea Lidl în România şi Bulgaria şi a Kaufland în Moldova

Autor: Cristina Rosca 03.05.2017
Grupul german Schwarz, cel mai mare jucător din retailul european şi proprietarul lanţurilor Lidl şi Kaufland, a primit aprobarea pentru un credit de 180 de milioane de euro de la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) pentru a se extinde în regiune, potrivit unui anunţ publicat pe site-ul băncii. Germanii au depus cererea pentru acest împrumut pe data de 1 martie.
 
Grupul german va folosi banii pentru a extinde reţelele Lidl din România şi Bulgaria şi pentru a finanţa expansiunea lanţului de hipermarketuri Kaufland în Republica Moldova, conform aceleiaşi surse. Potrivit datelor oferite anterior de Kaufland, operaţiunile din Republica Moldova urmează a fi coordonate de la Bucureşti.
 
Pe piaţa locală Kaufland are peste 110 hipermarketuri cu afaceri estimate de ZF în 2016 la 2,2 mld. euro. Cifrele poziţionează lanţul de hipermarketuri pe primul loc în comerţul local. Reţeaua soră Lidl a intrat pe piaţa locală în 2011 prin achiziţia reţelei de 107 magazine Plus Discount. Astăzi reţeaua numără peste 200 de magazine de tip discount şi afaceri estimate de ZF la 1,3 mld. euro. Lidl este ocupantul locului trei în comerţul local după cifra de afaceri. Grupul Schwarz are astfel cumulat afaceri în România de 3,5 mld. euro, respectiv o treime din comerţul modern şi 17,5% din tot comerţul alimentar local, conform calculelor ZF.
 
Planurile nemţilor pen­tru piaţa locală nu se opresc însă aici. Astfel, Lidl a anun­ţat deja că vrea să deschidă cel puţin zece magazine noi în acest an, urmând să men­ţină astfel ritmul expan­siunii din ultimii ani.