VIDEO ZF Live. Lucia Costea, managing partner al Secom: Secom estimează vânzări de peste 20 mil. euro şi are un plan de 50 de magazine până în 2025

Autor: Cristina Bellu 04.05.2017
Importatorul de suplimente alimentare Secom, controlat de antreprenorii Lucia şi Andrei Costea, estimează pentru anul în curs vânzări de peste 20 de milioane de euro şi are în plan ex­tinderea pe piaţa locală cu încă 38 de unităţi până în 2025, planul de investiţii ridicându-se la peste 2 mi­lioane de euro.

„Anul acesta estimăm vânzări de peste 20 de milioane de euro şi avem în plan ca până în 2025 să ajungem la 50 de magazine Secom, câte o unitate în fiecare oraş important din ţară. Planul de investiţii pentru acest proiect se ridică la peste 2 milioane de euro”, spune Lucia Costea, managing partner al Secom.

Potrivit acesteia, compania a încheiat 2016 cu afaceri de 16,3 milioane de euro, în creştere cu 33% faţă de 2015 şi o marja de profit de aproximativ 10%.

Piaţa de suplimente alimentare s-a ridicat anul trecut la valoarea de 250 de milioane de euro, potrivit datelor furnizate de Cegedim, Secom aflându-se printre cei mai importanţi jucători din piaţă alături de companiile Sun Wave Pharma şi  Walmark. „În momentul de faţă ne poziţionăm ca lider de autoritate, Secom fiind prima companie care a introdus pe piaţă multe dintre ingredientele disponibile astăzi, dar şi concepte precum cel de medicină integrativă sau cel de extract standardizat. În viitor, ne dorim să ajungem lider valoric de piaţă într-un mod sustenabil.“

Secom este un business de familie care a pornit în 1991 cu afaceri în producţie pentru segmentul auto, după care în 1997 şi-a schimbat domeniul de activitate intrând în industria suplimentelor alimentare.

„Am fost printre primele magazine naturiste din Bucureşti, unde foarte mulţi clienţi se arătau preocupaţi de zona de produse naturale. Aşa am evoluat către un minicentru de consultanţă naturopată şi am început să elaborăm scheme de tratament complementar pentru diferite afecţiuni. Din 2004 am început să importăm produse, iar în 2008 am înfiinţat propria echipă de reprezentanţi medicali şi am început să comunicăm şi să promovăm produsele către medici şi farmacişti.”

În prezent, reţeaua de retail Secom cuprinde 12 unităţi, dintre care patru în Capitală şi restul în Bacău, Braşov, Cluj-Napoca, Iaşi, Ploieşti, Piteşti, Sibiu şi Timişoara.  „Tot personalul nostru are background medical. Comunicăm conceptul de medicină integrativă, adică asocierea terapiilor alopate cu terapiile complementare“, spune Lucia Costea.

Ea adaugă faptul că suplimentele alimentare sunt indicate atunci când din dietă nu mai sunt asimilaţi nutrienţii necesari pentru o bună funcţionare a organismului.

Suplimentele alimentare sunt administrate în general de persoanele care sunt preocupate de un stil de viaţă sănătos, care vor să preîntâmpine anumite afecţiuni. „Pentru a înregistra rezultate optime, administrarea lor trebuie să se facă cu consecvenţă. Sănătatea o obţinem lucrând pe termen lung.“

Cele mai căutate produse în magazinele Secom sunt cele pentru afecţiunile în zona osteoarticulară, digestive, cele pentru energie scăzută şi produsele de pediatrie. „Ne bucurăm că din ce în ce mai mulţi consumatori sunt orientaţi către un stil de viaţă sănătos, iar suplimentele alimentare pot fi un sprijin în această direcţie. Ne dorim foarte mult consumatori informaţi, care să analizeze bine produsele pe care le administrează din sfera suplimentelor alimentare şi tot ce ţine de un stil de viaţă sănătos“, concluzionează Lucia Costea.