Rezultatele UPC în trim. 1: creştere în linie, în particular pe net şi telefonie fixă. Numărul de clienţi scade însă uşor pentru prima oară după 7 trimestre

Autor: Adrian Seceleanu 08.05.2017

UPC, al doilea jucător de pe piaţa de cablu TV şi numărul trei de pe piaţa de internet fix, a înregistrat în primul trimestru al acestui an creşteri în linie ale numărului de abonamente pentru toate liniile principale de business în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut, însă a contabilizat şi primul recul al numărului de clienţi după 7 trimestre de creştere consecutivă în raport cu luna decembrie 2016, arată datele grupului american Liberty Global, proprietarul operatorului.

În raport cu martie 2016, UPC România a înregistrat următoarele rezultate în primul trimestru din acest an:

# o creştere de 1,5% sau 13.500 de contracte pe cablu TV (analogic şi digital) până la 902.400 de abonamente;

# o creştere de 3,1% sau 10.800 de abonamente pe segmentul de televiziune prin satelit, până la 356.400 de relaţii contractuale;

# un avans de 2% sau 24.300 de contracte pe întreg segmentul TV, la 1,258 milioane de abonamente;

# un plus de 8,7% sau 43.400 de contracte pe internet fix, până la 544.000 de abonamente;

# un număr de 72.700 de abonamente noi la telefonia fixă, respectiv o creştere de 17,5% până la 488.300 de contracte.

Numărul total de abonamente al UPC a crescut cu 6,5% sau 140.400 până la 2,291 milioane în timp ce numărul de clienţi a avansat cu 3,7% (45.800) la 1,290 milioane. În raport cu luna decembrie 2016 numărul total de abonamente a crescut cu 17.500 (0,8%) însă numărul de clienţi a scăzut cu 0,4% (5.100), ceea ce arată că UPC a reuşit să vândă mai multe servicii unui număr mai mic de clienţi.

Numărul de case acoperit de reţeaua digitală a UPC a crescut în perioada aprilie 2016 - martie 2017 cu 9,7% sau 254.400 la 2,877 milioane de gospodării. În primele trei luni din acest an UPC şi-a extins reţeaua digitală la încă 38.600 de case.

Grupul Liberty Global menţionează că evoluţiile din România se află, în principal, la originea creşterii veniturilor din Europa Centrală şi de Est, fără a oferi alte detalii.