În call-centere lucrează 19.000 de angajaţi, de patru ori mai mult faţă de 2008. „Faptul că tinerii lucrează în call-centere este un semn al subdezvoltării. Destinul economic al României nu este să devină zonă de call-center.“

Autor: Mihaela Pascari 15.05.2017
În companiile cu activităţi de call-center lucrau 19.000 de angajaţi la sfârşitul anului 2016, potrivit estimărilor ZF, de patru ori mai mulţi faţă 2008, sectorul fiind astfel printre cele mai efervescente de pe piaţa muncii. Ultimele date officiale disponibile, din 2015, arată că în call-centere erau implicaţi 16.600 de angajaţi, potrivit mfinante.ro.
 
O mare parte dintre candidaţii care se bat pentru poziţiile deschise în call-centere sunt tinerii studenţi şi proaspăt absolvenţi cu studii superioare.
 
„Faptul că tinerii lucrează în call-centere este un semn al subdezvoltării, deoarece nu este greu să răspunzi la telefon şi să reciţi mereu aceeaşi frază, acest lucru nu necesită nici parcurgerea unui masterat, nici a unui doctorat de excepţie“, a spus Dumitru Miron, fostul decan al Facultăţii de relaţii economice internaţionale din cadrul ASE.
 
În opinia sa, unul dintre motivele pentru care numărul angajaţilor din call-centere a ajuns la 19.000 este creşterea, atât la nivel global, cât şi european, a serviciilor de afaceri, dar şi delocalizarea acestor servicii de marile companii către România sau alte ţări cu o economie similară. „În aceste regiuni ei găsesc atuuri competitive precum tineri cunoscători de limbi străine care acceptă salarii mici la angajare“, a precizat Miron.