Restaurantele KFC galopează spre 100 mil. euro, iar marja de profit rămâne la peste 10%
Lanţul de restaurante KFC, al doilea cel mai important jucător de pe piaţa locală de restaurante, a terminat anul trecut cu afaceri de 405 mil. lei (90 mil. euro) după o creştere de 26% a afacerilor comparativ cu 2015.
Acesta a fost al doilea an cu un avans atât de rapid, însă businessul lanţului de restaurante de tip fast-food a fost pe plus an de an indiferent de contextul economic. Astfel, afacerile companiei US Food Network, cea care controlează lanţul de peste 60 de restaurante KFC, au crescut de la 160 mil. lei în 2011 la 405 mil. lei anul trecut.
Avansul puternic din ultimii ani vine în contextul în care consumul a avut la rândul său o evoluţie favorabilă, susţinută de măsurile de relaxare fiscală pe de-o parte şi de majorările salariale pe de alta. Mai mult, expansiunea continuă a reţelei a jucat un rol major. Extinderea continuă şi în 2017, grupul anunţând deja planuri pentru brandul KFC sub care vrea să deschidă minimum cinci unităţi, urmând să se apropie de 70 de restaurante, cât are McDonald’s, liderul pieţei locale de profil. Dacă îşi menţine ritmul de creştere, KFC va depăşi pragul de 100 mil. euro cifră de afaceri în 2017.
KFC nu este doar unul dintre cei mai mari jucători din industrie, ci şi unul dintre cei mai profitabili, cu o marjă de 11%, în scădere de la aproape 13% în 2015.
Pe piaţa locală KFC este adus în sistem de franciză şi face parte din acelaşi grup de restaurante cu Pizza Hut şi Paul. Grupul a terminat anul trecut cu afaceri cumulate de peste 640 mil. lei (142 mil. euro), în urcare cu 25% faţă de anul anterior.