ZF MBA Insider. În loc de MBA, companiile le oferă directorilor-cheie cursuri de leadership

Autor: Mihaela Pascari 30.05.2017

Preţurile mai mici, durata mai redusă a programelor şi concentrarea pe dezvoltarea anumitor competenţe manageriale sunt factorii care îi determină pe unii angajatori să finanţeze mai degrabă programe de leader­ship pentru dezvoltarea managerilor în loc de programe de tip MBA.

„Spre deosebire de programele de MBA, care oferă o abordare globală a competenţelor de management, programele puse la dispoziţie de noi se concentrează pe nevoi punctuale. Poate fi vorba despre acoperirea unui decalaj la nivel de competenţe, dar şi de pregătire a managerilor pentru un proces de schimbare în care organizaţia se poate dezvolta“, spune Marius Decuseară-Brandenburg, managing partner în cadrul firmei de training Trend Consult.

Prin intermediul programelor de dezvoltare managerială, firmele de training ţintesc dezvoltarea unor competenţe comune cu cele din timpul programului de MBA, însă diferă durata şi abordarea programelor. 

„Noi vedem o dorinţă în creştere a companiilor locale de a investi în managerii lor cheie finanţându-le parţial sau în totalitate participarea la programe de dezvoltare managerială care pun accentul pe competenţele de leadership“, a spus Viorel Panaite, managing partner în cadrul firmei de training Human Invest.