ZF Live. Adrian Floarea, CEO al CertSign: Doar o treime din firme folosesc în prezent semnătura electronică, dar în 2-3 ani aproape toate vor folosi acest serviciu

Autor: Roxana Rosu 01.06.2017

CertSign are o cifră de afaceri de 10 mil. euro pe an, cu o marjă de profit de 10%, firma mizând pe un avans de 50% al veniturilor în următorii trei ani.



O treime din companiile din România, circa 200.000 de societăţi, folosesc în prezent semnătura electronică, dar în 2-3 ani numărul lor va creşte substanţial, tendinţă susţinută de nevoia de digitalizare generală a mediului de afaceri şi de reducere a costurilor, este de părere Adrian Floarea, CEO al CertSign, parte a grupului UTI. „Se vorbeşte mult de digitalizare acum. Cred că Româ­nia este pe la 8, pe o scară de la 1 la 10, la digita­lizarea companiilor. Dar dacă ne referim doar la relaţia cu furnizorii, partenerii, suntem pe la 3, pentru că multe com­panii încă folosesc multă hârtie“, a spus el la ZF Live. În opinia lui, sistemele necesare pentru digitalizare există, dar e nevoie de o schim­bare de mentalitate la nivelul acţio­na­rilor, a managerilor şi angajaţilor, cu atât mai mult cu cât marea majoritate a orga­nelor de control, inclusiv ANAF şi ITM, sunt deschise şi acceptă documente elec­tro­nice. Costul minim pentru o companie pentru a beneficia de toate serviciile oferite de CertSign pe zona de digitalizare se ridică la 1.000 euro/lună, cel mai scump fiind serviciul de cyber security. Pentru a avea semnătură electronică, o firmă plăteşte 47-50 euro pe an. „Până acum câţiva ani, firmele foloseau semnătura electronică doar în raportările către ANAF sau pentru achiziţii publice. Dar sunt multe alte zone de business unde pot folosi acest sistem, reducând mult costurile. De exemplu la contracte, facturi“.