Alina Donici, iaurturile Artesana: Pentru firme mici şi mijlocii, investiţia în brand este cea mai bună soluţie de a rezista în piaţă

Autor: Cristina Bellu 05.06.2017

Alina Donici, coproprietar al producă­to­rului de lactate Artesana, crede că pentru a putea rezista în piaţă este foarte important să-ţi consolidezi brandul şi să-ţi dezvolţi businessul după un plan care să ia în calcul toate cheltuielile şi costurile de producţie.

„În cazul companiilor mici şi mijlocii pericolele din piaţă sunt mari pentru că există firme care, din păcate, încearcă să copieze businessul şi atunci trebuie să fii foarte atent la consolidarea poziţiei în piaţă şi a brandului. Consolidarea brandului reprezintă cea mai bună soluţie de a rămâne în piaţă“, a spus Alina Donici, în cadrul evenimentului ZF IMM’17 – Antreprenorii de azi, motorul economiei de mâine. Artesana, brand deţinut de Alina şi Daniel Donici, este unul dintre cele mai tinere branduri de lactate de pe plan local şi speră să stea la raft lângă multinaţionale precum Lactalis (care deţine brandurile LaDorna şi Albalact) sau FrieslandCam­pina (Napolact). Compania Klaus, care produce brandul Artesana, a ajuns anul trecut la afaceri de peste 7,8 milioane de lei, în creştere cu 37% faţă de anul precedent, conform calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul de Finanţe.

Antreprenoarea adaugă faptul că pen­tru a reuşi este important să-ţi previ­zionezi cheltuielile şi costurile de producţie. „Dacă poţi să ai un preţ corect pentru produsul tău, luând în calcul absolut tot, atunci ai şanse să reuşeşti.“