Rezultatul managementului ineficient: Tarom a finalizat cu pierderi de 10 milioane de euro anul 2016, mai mari cu 74% faţă de 2015 şi cu afaceri în scădere

Autor: Mirabela Tiron 08.06.2017

Compania aeriană de stat Tarom a finalizat anul trecut cu pierderi de circa 47 mil. lei (10,5 mil. euro), faţă de nivelul de 27 mil. lei (6 mil. euro) înregistrat anul anterior, arată datele făcute publice la Ministerul de Finanţe. Transportatorul de stat trebuia să iasă de pe pier­deri, aşa cum arăta planul de ma­nage­ment apro­bat de consiliul de administraţie în mar­tie 2013. Un obiectiv asumat era ca în 2015 şi 2016 compania să realizeze profit, dar şi să îşi creas­că anual numărul de pasageri cu 100.000 şi să ajungă la 2,6 milioane în 2016, ceea ce nu s-a întâmplat. Aduce­rea de ma­nageri privaţi a însemnat, aşa cum ara­tă re­zultatele, doar majorarea sala­ri­ilor di­rec­to­ri­lor la zeci de mii de euro pe lună, busi­nes­sul Tarom fiind în picaj din 2009. Actualul şef al Tarom primeşte o remuneraţie lunară netă de 5.400 de euro, arată datele de pe site-ul companiei. Operatorul de stat a finalizat anul trecut şi cu o cifră de afaceri în scădere la un miliard de lei (225 mil. euro), faţă de 1,1 mld. lei (247 mil. euro) în 2015, mai arată datele de pe site-ul Ministerului de Finanţe. Anul trecut, Tarom a trans­portat doar 2,41 milioane de pasageri. „Piaţa aeriană este în creştere, costul cu che­ro­senul a fost la un nivel acceptabil anul tre­cut, doar sub un management incapabil să ges­tioneze, un management ineficient, o com­panie aeriană înregistrează pierderi într-o perioadă de creştere. Cu o strategie eficientă este imposibil să nu faci profit“, a spus un expert local din avia­ţie, care nu a dorit să apară cu numele.