Un sucevean de 35 de ani a vândut cu peste 500.000 de euro o platformă prin care firmele află ce linkuri le ajută să fie mai vizibile pe Google

Autor: Adelina Mihai 01.07.2017

„La tipul acesta de business, orice venit de peste 10.000 de euro pe lună este profit, odată ce ai plătit salariile.“

Răzvan Gîrmacea, 35 de ani, fondatorul platformei Moni­tor Backlinks (www.­moni­torbacklinks.com), un instru­ment care ajută companiile să monitorizeze site-urile care pun linkuri către site-ul lor sau al competiţiei, a vândut în această lună businessul înfiinţat în 2013 unei companii din Hong Kong, într-o tranzacţie cu o valoare de peste 500.000 de euro.

„Am intrat în antreprenoriat în 2011, când mi-am făcut un magazin online de jucării pe care l-am vândut după doi ani, după ce anterior lucrasem la peste 350 de site-uri. Voiam foarte mult să intru pe piaţa globală cu un produs la care să pot lucra în permanenţă, să îl îmbunătăţesc. Aşa am lansat Monitor Backlinks, un instru­ment care te anunţă când cineva pune un link către site-ul tău sau al competiţiei şi îţi spune cât de important este acel link pentru a-ţi îmbunătăţi poziţia în Google. Undeva la 80% din importanţa pe care o acordă Google pentru ca un site să fie pe prima pagină la căutare este dată de aceste hyperlinkuri în cazul pieţelor competitive”, a spus Răzvan Gîrmacea.

El spune că, atunci când a lansat acest instrument, erau deja în piaţă cam trei competitori, dar care vindeau abonamentele foarte scump.

„Am încercat să targetăm oamenii de business şi marketerii din firmele mici şi mijlocii. La început, abona­men­tul lunar avea un preţ cuprins între 5 şi 10 dolari, planul era să am 100 sau 200 de clienţi şi astfel să scot 1.000 – 2.000 de dolari pe lună ca să fiu mulţumit şi să nu trebuiască să mai lucrez pentru nimeni. Acum, preţul abonamentului minim este de 25 de dolari pe lună, pentru că am crescut treptat preţurile”.