A.T.Kearney: România se află pe locul 20 din 30 de ţări în curs de dezvoltare în privinţa dezvoltării pieţei de retail, în urcare cu patru poziţii

Autor: Roxana Rosu 30.06.2017

România se află pe locul 20 din 30 de ţări în curs de dezvoltare în privinţa investiţiilor de pe piaţa de retail, într-un clasament realizat de A.T. Kearney, majoritatea companiilor din domeniu având planuri de extindere în pofida unei încetiniri a creşterii economiei locale aşteptată pentru 2017.

Piaţa locală de retail a urcat patru poziţii faţă de clasamentul din 2016, cu vânzări estimate la 45 miliarde dolari.

Anul trecut, în România au fost deschise 237 de magazine noi, planurile anunţate pentru 2017 indicând alte peste 300 de unităţi.

GRDI 2017, intitulat “The Age of Focus”, clasează India pe primul loc, urmată de China şi Malaezia. Potrivit studiului, o singură ţară din Europa de Est şi Asia Centrală este prezentă în top 10 global, Turcia, pe locul 4.

”România (locul 20) a cunoscut o creştere puternică a vânzărilor de retail în 2016, iar populaţia sa de 20 de milioane de locuitori o face un punct natural de intrare pentru piaţa largă est-europeană. Rusia (locul 22, neschimbat) se află încă în recuperare după recesiune, dar există şi semne pozitive, inclusiv o piaţă de lux stimulată de turiştii chinezi”, se arată în comunicatul A.T.Kearney.