Cei mai mari zece producători de băuturi răcoritoare şi ape minerale au avut creşteri pe linie. Aqua Carpatica şi La Fântâna, liderii majorărilor
Toate companiile din top zece, cu excepţia European Drinks, au înregistrat anul trecut majorări ale businessului.
Îmbuteliatorul Aqua Carpatica a avut cea mai mare creştere a cifrei de afaceri, fiind urmată de La Fântâna.
Anul 2016 a fost sinonim cu anul creşterilor pentru industria băuturilor răcoritoare, având în vedere că marii jucători şi-au majorat businessurile de pe plan local. Coca-Cola HBC România a rămas şi anul trecut liderul pieţei, după ce a ajuns la un nou nivel record al afacerilor, de peste 2,2 miliarde de lei, în creştere cu 5% faţă de anul anterior.
Şi Romaqua Group, cea mai mare companie românească din sector, a avut o creştere a businessului, dar de 10% faţă de anul 2015. Avansul raportat de companiile din industria băuturilor nerăcoritoare vine în condiţiile în care piaţa a avut o creştere de peste 5%. Conform estimărilor Coca-Cola HBC, piaţa băuturilor nonalcoolice s-a ridicat anul trecut la peste 3 miliarde de litri, ceea ce înseamnă un consum de 150 de litri per capita.