Tranzacţie majoră în industria română: Daewoo vinde Şantierul Naval din Mangalia către un constructor de nave olandez. Tranzacţia ar putea ajunge la 70 mil. dolari. Statul român: Nu exista nicio informaţie referitoare la o eventuală vânzare a pachetului majoritar de acţiuni

Autor: Ştefan Stan 04.07.2017

UPDATE: Răspunzând la o solicitare ZF, statul, care este acţionar minoritar (49% din acţiuni), susţine că nu ştie despre negocierile pe care Daewoo le-ar purta pentru vânzarea şantierului naval.

”La nivelul D.P.A.P.S. (Departamentul pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului) nu exista nicio informatie referitoare la o eventuala vanzare a pachetului majoritar de actiuni in D.M.H.I., pachet detinut de firma coreeana D.S.M.E.”

Societatea Santierul Naval 2 Mai S.A. Mangalia deţine o cotă de 49% din capitalul social al Daewoo Mangalia Heavy Industry (D.M.H.I.). Şantierul Naval 2 Mai este deţinut de Ministerul Economiei, care are 93,93% din capitalul social. 


 

Daewoo vinde Şantierul Naval din Mangalia, subsidiara din România a grupului, către un constructor de nave olandez. Decizia vine în condiţiile în care producătorul coreean a reuşit să vândă activele la preţuri peste aşteptări, iar compania se aşteaptă să îşi îmbunătăţească situaţia financiară mai rapid decât era estimat. Până la sfârşitul primei jumătăţi a anului, Daewoo a reuşit să plătească 76,2% din datoria de 2,71 trilioane de woni (2,4 miliarde de dolari), potrivit presei din Coreea de Sud.

Potrivit unor surse din industria constructoare de nave, Daewoo ar fi în ultimele etape ale negocierilor cu Damen Shipyards Group, cel mai mare constructor olandez de nave, pentru a vinde şantierul naval din Manglia.

Pornit în 1997, împreună cu guvernul român, şantierul este deţinut de Daewoo şi guvern într-o proporţie de 51:49. Şantierul, localizat la 45 de km de portul Constanţa, a construit până acum 127 de tancuri petroliere şi purtătoare de containere, şi a reparat peste 300 de nave.

Divizia navală a Daewoo a început discuţiile pentru vânzarea şantierului încă de anul trecut, ca parte a unui efort de a restructura divizia mondială şi activele acesteia. ”Preţul negocierii a fost deja completat şi ce mai rămâne este unda verde din partea guvernului român”.

Odată ce va primi aprobare, Daewoo ar putea primi între 50 şi 80 de miliarde de woni pe tranzacţie (44-70 mil. dolari).