Un paradox. Oamenii de vânzări ajung mai uşor manageri, dar tinerii nu sunt atraşi de domeniu, iar şcolile nu livrează vânzători pregătiţi

Autor: Mihaela Pascari 11.07.2017

Un job în domeniul vânzărilor facilitează accesul către o poziţie de vârf în cadrul unei companii. Cu toate acestea, pe piaţa muncii cererea de oameni de vânzări este mai mare decât oferta, iar în România nu există nici o şcoală care să livreze oameni bine pregătiţi pentru domeniul vânzărilor.

„Vânzările reprezintă un domeniu din care se pot învăţa multe, iar o parte din aceste competenţe deschid şi calea către ma­nagement. De exemplu, exerciţiul preţurilor, lucrul cu bugete şi target-uri, calculele de profitabilitate pe client ajută la deprinderea unor noţiuni de contabilitate şi finanţe utile“, a precizat Corina Gonteanu, marketing & communication ma­na­ger în cadrul furnizorului de soluţii privind forţa de muncă ManpowerGroup. Totuşi, ea afirmă că parcursul din vân­zări spre managementul superior al com­pa­niei nu este mai rapid decât cel din al­te funcţiuni precum finanţe sau operaţiuni.

Cu toate acestea, de multe ori, departamentul de vânzări din cadrul unei companii repre­--zin­tă una din principalele linii de pro­movare într-o organizaţie.