Turiştii români se uită mai puţin la brandul hotelului când călătoresc în Ro­mânia şi se bazează mai mult pe recomandări

Autor: Mădălina Dediu Panaete 12.07.2017

Turiştii români se uită mai puţin la brandul hotelului când călătoresc în Ro­mânia şi se bazează mai mult pe recomandări şi co­mentariile făcute pe site-urile de spe­cialitate, spre deosebire de străini, pentru care contează mult şi renumele lanţului hotelier, spune Lucian Boronea, director general şi proprietar al agenţiei de turism Accent Travel & Events.

Agenţia a avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 16 milioane de euro.

”Pentru turiştii străini notorietatea brandului este foarte importantă. Cred că în ca­zul României acest indicator este im­portant pentru că foarte mulţi dintre străinii care vor să vină să viziteze ţara nu ştiu ce aşteptări să aibă de la calitatea serviciilor hoteliere şi atunci un lanţ internaţional le dă o garanţie mai mare că se respectă aceste standarde de calitate. Străinii sunt destul de dedicaţi bran­durilor, mai ales că lanţurile au programe de loializare“, explică Lucian Boronea.

În opinia lui, mai multe hoteluri sub branduri precum Hilton, ibis, Radisson sau Sheraton ar ajuta la creşterea numărului de turişti străini.

România stă mai bine la gradul de afiliere al hotelurilor (14%)  decât Bulgaria de exemplu, unde rata s-a ridicat în luna mai la 6%, dar mai prost decât Polonia. Cu toate acestea, Bulgaria şi Polonia atrag mai mulţi turişti străini decât România.  De exemplu, la nivelul anului 2015 (ultimele date disponibile pe site-ul Eurostat), Bulgaria a înregistrat peste 2,8 miloane de turişti străini, iar Polonia peste 5,7 milioane.

Pe lângă gradul de afiliere, numărul mic de turişti străini care vin în România este pus şi pe seama infrastructurii slab dezvoltate, dar şi pe faptul că nu se reuşeşte o promovare coerentă pe pieţele internaţionale. De exemplu,  Cehia are un grad de afiliere mic, de sub 13%, însă este vizitată anual de peste 9 milioane de turişti, ceea ce arată că stra­tegia autorităţilor din turism contează în atragerea turiştilor străini.