„Fenomenul“ vinului roze a ajuns la 15% din consum: „În 2015, în octombrie nu mai aveam vin roze. Anul acesta, până în mai am vândut tot“

Autor: Mădălina Dediu Panaete 13.07.2017

România urmează trendul dat de Franţa pe segmentul consumului de vin roze, o băutură care la nivel mondial a consemnat un avans de peste 20% al vânzărilor în ultimul deceniu.



Vinul roze, care este de circa şase ani cea mai efer­vescentă categorie din industria vinului, a ajuns la aproximativ 15% din consum, conform estimărilor ZF făcute pe baza datelor din piaţă. Astfel, faţă de 2014 acest sector s-a dublat, ajungând să vândă aproape 54 de milioane de litri, adică peste 70 milioane de sticle. În total, con­sumul de vin din România este de circa 360 de milioane de litri anual. „Noi producem anual circa 60.000 de sticle de vin roze, ceea ce reprezintă apro­ximativ 15% din totalul busi­nes­sului nostru. Ponderea este relativ con­stantă , însă ce observăm este un apetit extraordinar al românilor pentru acest tip de vin. Anul acesta avem cea mai mare creştere din istorie pe acest seg­ment“, a explicat Dan Balaban, antre­pre­norul care deţine împreună cu oeno­logul Bogdan Costăchescu pro­ducătorul de vinuri premium Davino. El adaugă că în 2015 Davino a terminat vinul roze din portofoliu în luna octom­brie, în 2016 în iulie, iar anul acesta de pe 28 mai nu mai are com­pania roze. „Nu este o situaţie caracteristică doar nouă, ci întregii pieţe astfel că vinul roze este posibil să fi ajuns la 15% din vânzări în volum.“ În România, cea mai mare pondere în consum o are vinul alb, potrivit datelor din piaţă. Însă, în ultimii ani a venit puternic în urmă vinul roze, care se consumă în special vara, la terase. Vinul roze, atât cel liniştit, cât şi cel spu­mant, se poate folosi în cocktailuri, dar se poate consuma ca şi atare, dar rece.