Peste jumătate de milion de turişti vor participa anul acesta la festivalurile de muzică şi film din România

Autor: Simona Tatu 13.07.2017

Turiştii, fie români, fie străini, vor cheltui pe cazare, mâncare şi transport local 150-200 mil. euro, potrivit estimărilor ZF.



În acest an, cele mai cunoscute festivaluri de muzică şi film din România vor atrage peste un milion de participanţi, jumătate dintre aceştia fiind turişti români şi străini, spun jucătorii din HoReCa. Aceste tipuri de evenimente reprezintă un mod de promovare turistică, iar pentru multe oraşe din lume este principalul punct de atracţie. Spre exemplu, Belgia este cunoscută pentru festivalul Tomorrow­land, iar Carnavalul de la Rio de Janeriro a devenit un simbol al Braziliei.

Festivalul de film de la Cluj, festivalul de teatru de la Sibiu, festivalul George Enescu, Untold, Electric Castle, Summer Well şi, începând cu acest an, Neversea şi TimeShift sunt printre cele mai cunoscute astfel de evenimente care se organizează în România.

„Există oraşe din lume unde organizarea de evenimente de orice natură reprezintă practic cel mai important contribuitor al industriei turismului din destinaţia respectivă. În România festivalurile de muzică şi film au o anvergură internaţională şi aduc atât turişti străini, cât şi români. Se estimează că aceste festivaluri strâng peste un milion de participanţi, dintre aceştia jumătate sunt turişti care vin să petreacă în localitatea gazdă“, a spus Călin Ile, preşedintele Asociaţiei Hotelierilor din România (FIHR).