La două luni de la migrarea sistemelor de IT, Telekom încă are probleme cu emiterea facturilor. Compania: Lucrăm la ultimele detalii, nu percepem penalităţi la facturi

Autor: Adrian Seceleanu 13.07.2017

Clienţii Telekom România, cel mai mare grup de comunicaţii fixe şi mobile de pe piaţa locală, înregistrează în continuare întârzieri în recep­ţio­narea facturilor pentru serviciile contractate şi se confruntă cu pro­bleme în accesarea informaţiilor şi plata serviciilor pe fondul unui proces complex de migrare a sistemelor de IT realizat de grupul de operatori în urmă cu două luni, dar la a cărui definitivare echipele tehnice ale celor doi operatori lucrează în continuare.

Clienţii Telekom care accesează portalul companiei de unde pot con­sul­ta situaţia contului sunt de altfel întâm­pi­naţi cu un mesaj privind aceste pro­ble­me. „Te informăm că factura ta Telekom aferentă lunii iunie va fi dis­po­nibilă până la sfârşitul lunii iulie. (…) Depunem toate eforturile pentru remedierea acestei situaţii cât mai curând posibil”, conform mesajului de pe portalul MyAccount al Telekom. Şi apli­caţia mobilă înre­gis­trează erori în afişarea informaţiilor pri­­vind sumele de plată şi la plata aces­tora cu cardul.

Solicitaţi să ofere detalii privind numărul de clienţi afectaţi şi să precizeze dacă problemele sunt cauzate de gestionarea internă a procesului de migrare - care este coordonat de Timos Tsokanis, director pentru tehnologie şi IT în cadrul Telekom România, sau de furnizori externi implicaţi în procedură, reprezentanţii grupului de comunicaţii nu au oferit aceste informaţii, menţionând însă că se lucrează la eliminarea disfuncţionalităţilor.

„Acest proces (de migrare a sistemelor de IT - n. red.) a fost finalizat, iar în această perioadă echipele tehnice Telekom lucrează la definitivarea ultimelor detalii de natură tehnică şi la remedierea oricăror disfuncţionalităţi. În acest context, anumite operaţiuni pot fi afectate”, au spus reprezentanţii grupului, adăgând şi că în această perioadă nu vor fi aplicate penalităţi la depăşirea la plată a facturilor. Grupul a redus perioada de plată fără penalizări a facturilor în mandatul de CEO al germanului Nikolai Beckers. „Facturile Telekom pot avea întârzieri în această perioadă sau clienţii pot întâmpina dificultăţi la plată facturii. Îi asigurăm pe toţi clienţii noştri aflaţi în această situaţie că serviciile nu vor fi deconectate şi nu se vor percepe penalităţi pentru întârzierile la plată facturii Telekom. Ne cerem scuze pentru neplăcerile create din cauza acestor disfuncţionalităţi şi îi asigurăm pe clienţii noştri că echipele Telekom lucrează pentru remedierea acestor situaţii cât mai curând posibil”, au adăugat reprezentanţii grupului. Ei au menţionat că utilizatorii afectaţi de acest tip de probleme ar trebui să contacteze serviciul de relaţii cu clienţii.

Iniţial grupul Telekom anunţase că perioada în care nu sunt percepute penalităţi la plata facturilor a fost mărită cu 10 zile.

Grupul de comunicaţii fixe şi mobile Telekom România a desfăşurat în perioada 5-8 mai un proces de amploare de migrare de la mai multe platforme de IT distincte către un set unic de sisteme, care presupune şi întreruperea accesului la anumite servicii şi operaţiuni. „Migrarea va asigura procese orientate către client şi procese de suport îmbunătăţite. Această iniţiativă are ca scop îmbunătăţirea experienţei oferite clienţilor noştri. Acest set de sisteme IT va oferi un suport sporit echipelor de vânzări, celor din departamentele de relaţii cu clienţii din call-center, din magazine, precum şi echipelor din teren, care vor putea astfel să răspundă mai bine şi mai rapid nevoilor şi solicitărilor clienţilor”, potrivit datelor furnizate la acea dată de reprezentanţii grupului.