ZF Live. Andrei Burz-Pînzaru, partener Reff&Asociaţii şi Radu Dumitrescu, partener Deloitte România: Băncile preferă să vândă NPL-uri cu 60% discount în loc să renegocieze datoria cu clientul, de teama contagiunii

Autor: Roxana Rosu 17.07.2017

Băncile preferă să vândă por­to­foliile de credite neper­for­mante (NPL-uri) cu un discount de până la 60% faţă de valoarea no­­­minală a creditului, în loc să re­­­ne­gocieze cu debitorul o reducere a da­to­riei, de teama contagiunii cu restul por­to­fo­­liu­­lui de împrumuturi, a spus la ZF Live Andrei Burz-Pînzaru, partener Reff & Asociaţii.

„Riscau să vină şi alţii, cu credite sănătoare şi să ceară acelaşi lucru.“

La rândul lui, Radu Dumitrescu, partener Deloitte România, a adăugat în aceeaşi emisiune că băncile nu iau peste noapte decizia de a vinde creditele neperformante cu o parte foarte mică din valoarea iniţială, ci după o lungă perioadă de discuţii cu debitorul, în care se caută soluţii. „Cel care cumpără primeşte aceleaşi drepturi pe care le-a avut şi banca“, a precizat el, menţionând că nu ştie să fi existat situaţii în care acţionariatul firmei de recuperare de creanţe să aibă vreo legătură cu banca.

Pe de altă parte, partenerul Reff& Asociaţii consideră că în perioada de criză băncile nu au înţeles întotdeauna businessul împrumutaţilor şi marea problemă a fost lipsa de încredere, greu de recuperat ulterior.