Maşinile premium apasă pedala de frână: vânzările cresc de două ori mai lent ca piaţa totală

Autor: Bogdan Alecu 14.07.2017
Înmatriculările de automobile noi din segmentul premium şi de lux au înregistrat o creştere de 12% în primele şase luni ale acestui an, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), la un total de 5.364 de unităţi. Creşterea segmentului reprezentat de maşinile premium este astfel la jumătate comparativ cu avansul înregistrat de înreaga piaţă. La nivelul primului semestru înmatriculările de maşini noi au urcat cu 27% faţă de perioada similară a anului trecut. Pe de altă parte, dacă piaţa auto locală este încă la 30% din volumele înregistrate în perioada de boom economic din 2007-2008, mărcile din segmentul premium deja au depăşit vânzările de atunci, în condiţiile în care şi gama acestora s-a extins puternic pe mai multe nişe. Din cele 14 branduri premium şi de lux prezente pe piaţa locală, patru au înregistrat creşteri de trei cifre, iar două au înregistrat scăderi uşoare. Pe lângă acestea se adaugă şi Rolls-Royce cu două automobile noi înregistrate luna trecută, o limuzină Ghost şi un coupe Wraith, ambele cu preţuri de peste 250.000 de euro.