Asfalt vălurit, beton crăpat, moloz şi piloni măcinaţi, aşa arată podul de pe E70 la intrarea în Alexandria, după un an de lucrări. Galerie FOTO

Autori: Ştefan Stan , Bogdan Alecu 18.07.2017

După aproape 11 luni de la începerea lucrărilor, podul peste râul Vedea, de la intrarea în Alexandria a fost redeschis circulaţiei pe ambele sensuri, însă primele imagini cu acesta arată faptul că structura are în continuare nevoie de consolidări. Deşi investiţia este estimată la 1 mil. euro, asfaltul de pe podul de sub 100 de metri a fost realizat “în valuri”, pilonii podului sunt crăpaţi, betonul prezintă de asemenea crăpături iar pe trotuarele amenajate asfaltul a fost turnat în grabă şi “s-a curs” la vale.

Mai mult, toate acestea au loc în contextul în care tot în Alexandria s-a inaugurat anul acesta noua Sală Polivalentă, realizată în urma unei investiţii de 20 mil. lei, iar mai nou Executivul se pregăteşte să aloce 12 mil. euro pentru refacerea stationului. Pe de altă parte, tot guvernul a fost dispus să aloce prin Compania de Drumuri numai 1 mil. euro pentru un pod ce asigură accesul în oraş dinspre Bucureşti, iar construcţia unui al doilea pod, pentru a creşte la două benzi pe sens nici măcar nu este luat în calcul, cu toate că traficul este unul ridicat.

Care este reacţia Companiei Naţionale de Drumuri:

„Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat începând cu data de 08.08.2016, lucrările fiind sistate în perioadă 28.09.2016 – 04.05.2017, pe perioada timpului friguros. Tot în această perioadă a fost elaborată documentaţia tehnică pentru lucrările suplimentare, respectiv placa de suprabetonare, rezultată că fiind necesară în urmă descoperirii (după decaparea sistemului rutier de pe pod) unor fisuri în platelajul de beton al podului, aspecte care nu au putut fi constatate la momentul întocmirii documentaţiei de reparaţii”, au spus reprezentanţii CNAIR.

De asemenea, tot potrivit companiei de drumuri, lucrările trebuiau finalizate în data de 22.06. 2017, dar, întrucât termenul nu a fost respectat, DRDP Bucureşti a notificat constructorul, SC Freyrom SA, impunându-i că în până pe 21.07.2017 să încheie execuţia lucrărilor prevăzute.

În data de 07.07.2017, constructorul a anunţat DRDP că a finalizat lucrările şi solicita convocarea recepţiei la terminarea lucrărilor.

În data de 11.07.2017, DRDP Bucureşti, prin Departamentul investiţii, Serviciul Siguranţă Circulaţiei şi împreună cu SDN Alexandria, a efectuat o inspecţie la lucrare pentru a stabili dacă sunt întrunite condiţiile de ridicare a restricţiilor de circulaţie şi redeschiderea traficului pe pod în ambele sensuri. Astfel, au fost constatate mai multe probleme legate de montarea parapetului de siguranţă şi sesizat constructorul să le remedieze, înainte de ridicarea restricţiilor.

Ca urmare a remedierii aspectelor semnalate, dar şi a numeroaselor sesizări din partea paricipantilor la trafic, s-a hotărât deschiderea circulaţiei pe pod, pe ambele sensuri, începând cu data de 14.07.2017.

„ Facem precizarea că nu a fost efectuată recepţia lucrărilor, iar în conformitate cu procedura CNAIR, DRDP Bucureşti a solicitat numirea comisiei pentru inspecţia tehnică preliminară la terminarea lucrărilor. După efectuarea inspecţiei tehnice şi la propunerea comisiei se va proceda la recepţia la terminarea lucrărilor. În situaţia în care se va constată că lucrările nu respectă cerinţele de calitate necesare, recepţia va putea fi respinsă până la remedierea tuturor deficienţelor”, au spus reprezentanţii companiei de drumuri.

Cu privire la elementele de beton fisurate,  oficialii de la drumuri au făcut precizarea că acestea vor fi reparate în această săptămână şi face parte din categoria de lucrări prevăzute în contract dar pe care antreprenorul nu a reuşit să le finalizeze.

Valoarea lucrărilor contractate (inclusiv lucrările suplimentare) pentru obiectivul în discuţie, a fost de 4.875.950, inclusiv TVA.Până la această data au fost decontate lucrări în valoare de 1.728.823 lei.