Românii cheltuie 80 mil. euro pe parfumuri şi cosmetice de lux, 10% din toată piaţa

Autor: Cristina Roşca 19.07.2017

Consumatorii români au cheltuit anul trecut 83 de milioane de euro pe cosmetice şi parfumuri de lux, cu peste 10% mai mult decât în 2015, arată datele de la jucătorii din piaţă. Ritmul de creştere al acestui segment este de două ori mai rapid decât cel al pieţei în ansamblul său, semn că odată cu creşterea puterii de cumpărare, con­su­matorii sunt mai dispuşi să cheltuie mai mult pe astfel de produse „de răsfăţ“.

Anual, românii chel­tu­ie pe produse de îngrijire şi înfrumuseţare circa 816 mil. euro, conform datelor exis­ten­te, iar banii merg atât către produse mass-market, de lux, der­mato­cos­metice, mărci private, vânzări directe, cât şi către produse pro­fe­sionale, aces­tea din urmă folosite în saloane.

Ca valoare, segmentul de lux este al doilea cel mai important din piaţă, după cel mass-market. În cazul produselor de masă, acestea se vând în drogherii, în hiper­marketuri şi supermarketuri, online, dar şi în magazinele specializate, însă în mai mică măsură.