Diversificare de portofoliu. Unii dintre cei mai puternici antreprenori locali dezvoltă afaceri în modă în umbra businessurilor grele din energie, agricultură sau construcţii

Autor: Cristina Rosca 26.07.2017

Unii dintre cei mai puternici antreprenori români au ales să parieze pe producţie în industria modei, în timp ce alţii pe retail, dezvoltând în sistem de franciză o serie de branduri internaţionale

Gabriel Comănescu este unul dintre cei mai puternici antre­pre­nori locali, el fiind „arhitectul“ afa­cerii de foraj marin Grup Ser­vicii Petroliere (GSP), parte a gru­pului Upetrom. După ce a absolvit Aca­demia Navală Mircea cel Bătrân, omul de afaceri a ocupat un post de ofiţer electrician în marina co­mercială şi de inginer electro­me­canic la Romline.

Gabriel Comă­nescu a intrat în afacerile cu petrol în 1999, când a cumpărat de la AVAS companiile de foraj pe uscat Foserco şi Aqua­for. Apoi, a câştigat licitaţia pentru uzina 1 Mai Ploieşti, care a devenit Upetrom - 1 Mai, iar în 2004 a înfi­inţat Grup Servicii Petroliere. În 2005 a înfiinţat Upetrom Group, un grup integrat de societăţi cu activi­tăţi în construcţii şi foraj marin.

Totodată, omul de afaceri îm­preună cu soţia sa Gina Comă­nes­cu au decis să îşi diversifice por­to­foliul de business, astfel că au in­ves­tit iniţial în turism, respectiv în ho­telul de cinci stele Vega din sta­ţiunea Mamaia. Apoi, pasiunea pen­tru mare şi navigaţie i-a deter­minat pe antreprenori să preia local fran­ciza bran­dului de modă Marina Yach­ting. Sub acest brand sunt des­chise patru unităţi, două în Capitală şi câte unu în incinta hotelului Ve­ga şi a hotelului Alpin din Po­iana Braşov. Primele două sunt mono­brand, iar celelalte două sunt multi­brand, conform celor mai recente date ale ZF.