ContentSpeed: Potenţialul de creştere pe piaţă locală de retail online încă e enorm. Doar 5% din comerţul tradiţional e activ şi online

Autor: Ioana Nita 28.07.2017
„Suntem parteneri Google şi ştim mereu în avans ceea ce urmează să se lanseze. În plus, sunt o serie de criterii de legislaţie sau de marketing în domeniu“.

În prezent, doar 5% din comerţul modern activează şi în mediul online, ceea ce înseamnă că încă mai e mult loc de creştere pe segmentul IT care furnizează soluţii de comerţ electronic – de la platformă şi până la servicii de publicitate online. În aceste condiţii, compania locală ContentSpeed, înfiinţată în urmă cu 16 ani de familia Vîlceanu, încă mai are posibilitatea de a se dezvolta foarte mult pe piaţa din România, înainte de a se extinde în străinătate. „Avem câţiva clienţi din străi­nătate, însă încă mai avem mult loc de creştere pe piaţa locală. Piaţa de comerţ online reprezintă în prezent doar 5% din retailul tradiţional. Deci 95% din businessurile din România încă nu sunt prezente şi online”, a declarat Doina Vîlceanu, director de marketing şi dezvoltare în cadrul ContentSpeed. Din 2015 ea deţine 80% din acţiunile companiei, iar restul sunt deţinute de Elena Anghel, soţul ei – Radu Vîl­ceanu, retrăgându-se din acţionariat, con­form datelor publicate în Monitorul Oficial. Anul trecut compania a înregistrat afaceri de 2,6 mil. lei, în creştere cu 24% faţă de 2015. Veniturile ContentSpeed se împart între vânzările de licenţă pentru platforma de comerţ electronic dezvoltată intern, vânzările în regim SaaS (Software as a Service – plata lunară sau anuală) ale platformei şi din serviciile de postlivrare.