Mărcile private au reuşit să „mănânce“ doar 50 mil. euro din piaţa de cosmetice, unde brandul contează încă

Autor: Cristina Roşca 07.08.2017

Românii cheltuie anual 50 de milioane de euro pe cosmetice şi produse de îngrijire sub mărci private, respectiv circa 6% din totalul pe care îl cheltuie anual pe astfel de bunuri, arată calculele ZF făcute pe baza datelor obţi­nute de la jucătorii din piaţă.

Vânzările de cosmetice marcă privată sunt pe plus cu circa 8% anul trecut comparativ cu 2015, un ritm similar cu cel al pieţei totale (7%).

Vânzările de mărci private nu au reuşit să se impună pe piaţa de produse de machiaj, parfumerie şi îngrijire la fel de puternic ca pe alte pieţe deoarece în acest caz brandul contează în continuare mult.

Spre exemplu, pe segmentul alimentelor, mărcile private au ajuns să „mănânce“ şi 20% din piaţă. Aceste produse no-name dezvoltate de marii retaileri s-au impus pe primele trei poziţii ca vânzări pe pieţe precum iaurtul, ciocolata sau uleiul, pieţe unde anterior bran­dul juca un rol important.