Vânzările Coca-Cola încetinesc: volumele au crescut în S1 cu cel mai redus nivel din ultimii trei ani

Autor: Mihaela Pascari 11.08.2017

Coca-Cola HBC România, cel mai mare jucător de pe piaţa băuturilor ră­coritoare, a terminat primele şase luni ale anului cu vânzări în volum mai mari cu mid single digit ( 4-6% - n. red.), acesta fiind cel mai redus ritm de creş­tere din primele semestre începând cu anul 2015, arată o analiză ZF pe baza datelor din rapoartele companiei-mamă.

Astfel, dacă în ultimii doi ani îmbuteliatorul Coca-Cola şi Fanta începea cu creşteri de cel puţin 8%, anul acesta procentul de creştere a fost mic.

Însă, primul semestru „conţine“ doar o lună de vară, anotimp care aduce jucătorilor mai bine de jumătate din vânzări, conform datelor din piaţă. A doua jumătate a anului coincide şi cu perioada sărbătorilor de iarnă, care reprezintă pentru companiile din piaţa băuturilor un vârf de vânzare mai mare decât cel de Paşte.