Nu se mai poate. Un mic producător de bere arată spre practici care limitează concurenţa: distribuţia exclusivă, clauza de nonconcurenţă, achiziţia exclusivă
Autor:
Mădălina Dediu Panaete
29.08.2017
Patru companii străine – Ursus Breweries, Heineken România, URBB şi Bergenbier – şi două companii antreprenoriale româneşti – Romaqua Group şi European Drinks – au împreună 95% din producţia locală de bere.
Pentru 5% din piaţă se luptă producători independenţi precum Albrau Prod din Bacău, Martens Galaţi şi Bermas Suceava şi alţi mici producători, arată datele din ultimul raport al Bermas (simbol bursier BRM).
Fabrica din Suceava a Bermas, unde sunt produse mărci precum Suceava, Călimani, Solca şi Bermas, este una dintre puţinele unităţi de producţie a berii care nu au intrat sub umbrela unor grupuri străine.