Reţeaua de magazine a retailerului gorjean Succes Nic Com este relativ constantă, dar businessul este la jumătate

Autor: Cristina Roşca 11.09.2017

♦Grupul Succes Nic Com, controlat de antreprenorul gorjean Nicolae Sarcină, a intrat în insolvenţă în februarie 2015 la propria cerere ♦ În cel mai bun moment, 2013, businessul mixt de producţie şi retail ajungea la 350 mil. lei ♦ După intrarea în insolvenţă, cifra de afaceri a scăzut la jumătate, însă începând cu 2016 a revenit pe plus ♦ Mai mult, reţeaua de magazine, care asigură 65% din totalul businessului, numără în continuare peste 100 de magazine.



Succes Nic Com a intrat în pro­ce­dura insolvenţei în februarie 2015, iar de atunci, reprezentanţii so­cie­tăţii, împreună cu admi­nis­tratorul judiciar, au reuşit stabilizarea acti­vi­tăţii curente şi reapro­vi­zio­narea trep­tată a ma­gazinelor, spun oficialii CITR, ad­mi­­nis­tratorul judiciar al grupului din judeţul Gorj.

„Activitatea societăţii a fost împărţită pe linii de business şi a fost implementat un sistem lunar de bugetare şi urmărire. De asemenea, la începutul anului 2016 s-a implementat sistemul informatic de evidenţă în majoritatea magazinelor Succes Nic Com. Aceste măsuri au contribuit la o creştere constantă a cifrei de afaceri după deschiderea procedurii insolvenţei, fără a fi nevoiţi să apelăm la surse de finanţare externe“, adaugă ei.

Deşi a intrat în insolvenţă acum mai bine de doi ani, compania Succes Nic Com apa­re la Registrul Comerţului „în obser­vaţie“, nu „în reorganizare“. Oficialii CITR afirmă că aceasta este prima etapă a pro­cedurii de insolvenţă, potrivit legii. În cazul Succes Nic Com a fost o perioadă de stabilizare a businessului. „Această etapă a facilitat imple­men­tarea, cu asistenţa ad­mi­nis­­tratorului judiciar, a unui sistem de bu­getare şi urmărire a activităţii pe linii de busi­ness, care va sta la baza deciziilor ce vor fi luate în cadrul planului de reorganizare a companiei.“