Circa 1,2 milioane de străini au vizitat România în primele şase luni, cheltuielile lor totalizând 2,6 mld.lei

Autor: Roxana Rosu 18.09.2017

Circa 1,2 milioane de turişti străini au ajuns în România în primele şase luni ale anului, iar cheltuielile acestora s-au ridicat la 2,65 miliarde lei, principalul motiv al vizitei fiind afacerile, participarea la congrese, conferinţe, cursuri, târguri şi expoziţii.

În trimestrul doi, în total, 759.000 de vizitatori străini au fost înregistraţi în structurile de cazare colective în T2 şi au cheltuit  1,61 miliarde lei, a anunţat Institutul Naţional de Statistică.

Principalul motiv  al sejurului petrecut de turiştii nerezidenţi în România, în semestrul I  l-a reprezentat afacerile, participarea la congrese, conferinţe, cursuri, târguri şi expoziţii (60,5% din numărul total de turişti nerezidenţi), cheltuielile acestora reprezentând  61,5% din total.

Cel de al doilea motiv l-a reprezentat călătoriile în scop particular (39,5% din numărul total de turişti nerezidenţi), dintre acestea evidenţiindu-se călătoriile pentru vacanţe (67,0%). Călătoriile în scop particular includ călătoriile pentru vacanţe, cumpărături, evenimente culturale şi sportive, vizitarea prietenilor şi rudelor, tratament medical, religie, tranzit şi alte activităţi

Din totalul cheltuielilor pentru afaceri, ponderea cea mai mare o reprezintă cheltuielile  pentru cazare (52,2%), fiind preferată în special cazarea cu mic dejun inclus (86,2%).

Cheltuielile în  restaurante şi baruri au fost de 19,2% iar cele pentru cumpărături au reprezentat 12,7%. Din totalul cheltuielilor pentru cumpărături 41,9% au reprezentat cheltuielile pentru cumpărarea alimentelor şi băuturilor, urmate de cheltuieli pentru cumpărarea de cadouri şi suveniruri 34,8%.

Sumele alocate pentru închirierea de autoturisme au avut o pondere de 55,2% din totalul cheltuielilor pentru transport, iar cheltuielile pentru acces în parcuri de distracţii, târguri, cazinouri, săli de jocuri au reprezentat 41,0% din totalul cheltuielilor pentru recreere.

Din totalul străinilor sosiţi în România, 49,3% şi-au organizat sejurul prin agenţii de turism, iar 31,7% ṣi-au organizat singuri sejurul.

Principalul mijloc de transport utilizat a fost avionul (78,7% din numărul total de turişti). Autoturismele proprii au reprezentat 11,6%, urmate de autocare şi autobuze cu 7,8%, alte mijloace ( tren, ambarcaţiuni fluviale, autoturisme închiriate, motociclete etc.) 1,9%.