Discounterul german Aldi se reinventează şi vrea să detroneze gigantul american Whole Foods

Autor: Dragoş Dinu 08.10.2017

Discounterul german Aldi, un gigant cu 10.000 de centre comerciale şi afaceri de aproximativ 50 mld. euro anual, se reinventează printr-un nou proiect de magazine, un fel de 365, nume dat noului concept cu mâncare sănătoasă de la Whole Foods Market, unul dintre cele mai mari lanţuri de retail de mâncare naturală din Statele Unite, achiziţionat de Amazon în luna iunie, potrivit Business Insider.

Aldi va veni cu un nou concept al magazinelor sale, asemănător lanţului de retail american numit 365 de la Whole Foods Market. Luni, retailerul Aldi, care ar vrea să intre şi pe piaţa românească, a anunţat deschiderea mai multor magazine cu un design nou. Nemţii de la Aldi vor să investească mai mult de 1,6 miliarde dolari pentru a modifica şi deschide noi locaţii.

Noile magazine Aldi vin cu un sistem de iluminare mai slab, astfel încât să dea senzaţia de naturaleţe a luminii, dar şi cu un spaţiu mai mare dedicat secţiunii de produse proaspete, coridoare mai încăpătoare, dar şi noi afişe elecronice.

Modificările se vor aplica mai mult părţii de interior, deoarece noile magazine vor arăta ca înainte la exterior, dar odată ce păşeşti în interior, totul va fi mult mai diferit. Pe lângă faptul că lumina va fi mai naturală, sistemul de iluminare va pune produsele proaspete în centrul atenţiei.

Produsele, care înainte erau stivuite în cutii de carton şi pusele unele peste altele, vor fi, peste tot în magazin, la nivelul ochilor. Zona de produse congelate va fi de asemenea mai mare, iar ecranele digitale promit calitate şi prospeţime produselor reprezentate.

Aldi, cu 30% mai ieftin decât Walmart, are o creştere rapidă pe piaţă. Lanţul de magazine are deja 1.600 de magazine în Statele Unite, şi vrea să deschidă alte 500 în următorii ani. 365 de la Whole Foods are şase magazine şi vrea să adauge mai mult de 16, anul viitor.