Şantierul naval Daewoo-Mangalia, liderul pieţei, a adunat pierderi de 2,7 miliarde de lei în opt ani
Şantierul naval Daewoo-Mangalia Heavy Industries, cel mai mare constructor de nave din România, controlat de grupul sud-coreean Daewoo şi de statul român, a adunat în perioada 2009-2016 pierderi totale de circa 2,7 miliarde de lei (600 de milioane de euro), potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul de Finanţe.
Compania a rămas pe pierderi şi anul trecut, când a raportat minus 483 milioane de lei la afaceri de 2 miliarde de lei, faţă de pierderi de 515 milioane de lei la afaceri de 2 miliarde de lei în 2015, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. Constructorul de nave a înregistrat cel mai mare nivel al pierderilor, de 700 milioane de lei, în 2014, an în care raporta afaceri de doar 914 milioane de lei, arată aceeaşi sursă. Grupul Damen este în discuţii pentru preluarea şantierului naval din Mangalia. Un raport publicat luna aceasta pe Bursă arăta că va fi convocată pe 18 octombrie Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor pentru exercitarea dreptului de preemţiune privind vânzarea pachetului majoritar de acţiuni deţinut de DaewooShipBuilding & Marine Engineering la societatea mixtă Daewoo Mangalia Heavy Industries.