Gabriela Munteanu, Marketing Director, Kandia: Bugetul de marketing pentru ciocolata Rom este în jur de un milion de euro

Autor: Roxana Rosu 04.10.2017

Peste 100 de ani, ciocolata Rom va avea tot tricolorul pe ambalaj, aşa s-a născut, aşa s-a dezvoltat şi aşa va rămâne. Este un element de identitate şi va fi mereu emblema brandului, a spus Gabriela Munteanu, Marketing Director, Kandia, la conferinţa Branduri Româneşti. 

Rom a fost primul baton din România. Am avut o campanie în 2009 când am pus steagul american pe baton şi am întrebat românii ce părere au de noul ROM,foarte cool. Oamenii erau indignaţi, asta era şi ideea campaniei. Oamenii voiau tricolorul înapoi. În fabrică erau oameni care nu ne mai salutau, pe noi de la marketing.

Cea mai mare provocare este să fii relevant şi pentru generaţiile tinere. ROM este însă foarte hipsterish acum.

În marketing se alocă mult timp, muncă, bugetul variază de la an la an, uneori are  3 milioane euro, alteori 5 mil euro. Avem 8 branduri. Avem grijă ca strategia de comunicare să genereze vânzări.

La Rom, bugetul de marketing este de aproximativ un milion de euro pe an. Am avut şi campanii pe Rom cu câteva mii de euro, de exemplu ca cea care s-a bazat pe confuzia dintre Bucureşti şi Budapesta. Pentru campanie am folosit doar un bus branduit şi un panou.