Daniel Gross, Penny Market: Noi, ca discounter, nu avem creşteri spectaculoase, dar în perioadă de criză nu postăm nici scăderi puternice

Autor: Cristina Roşca 11.10.2017

Businessul reţelei de magazine de tip discount Penny Market ar putea sări în acest an de pragul de 3 miliarde de lei pe fondul unui avans de circa 8%, similar celui din 2016, potrivit estimarilor ZF.



Daniel Gross, directorul ge­ne­ral al companiei, afirmă că pen­tru reţelele de dis­count avan­sul businessului este re­la­tiv constant indiferent de con­­textul economic. Mai exact, un retailer care acti­vea­ză pe un alt format va re­simţi mai puternic atât o pe­rioadă de creştere sus­ţinută, cât şi o criză economică. Compania Rewe România, care ope­rea­ză reţeaua de peste 210 magazine Penny Market, a obţinut anul trecut o cifră de afa­ceri de 2,87 mld. lei după un avans de circa opt procente. „În anul 2016 am avut o evoluţie bună, iar în 2017 se menţine trendul şi am avut o evoluţie similară. Retailerii care vând produse mai scumpe cresc mai mult, dar implicit în perioade de criză experimentează o scădere mai accentuată. Noi, prin prisma profilului nostru, beneficiem de creşteri mai puţin spectaculoase, dar şi de scăderi mai puţin spectaculoase în perioade de criză“, explică executivul român.