Americanii de la Taco Bell deschid primul restaurant din Europa Centrală şi de Est, în Băneasa Shopping City, după investiţii de 350.000 euro

Autor: Roxana Rosu 11.10.2017

Primul restaurant american Taco Bell din Europa Centrală şi de Est va fi inaugurat mâine, la Bucureşti, în Băneasa Shopping City, în urma unei investiţii de 350.000 de euro realizată de Sphera Franchise Group, deţinătorul francizei şi cel mai mare grup de restaurante din sectorul full-service din România.

Taco Bell face parte din portofoliul Yum! Brands şi este principalul lanţ de restaurante de tip „quick service restaurants” (QSR) din lume, care oferă produse de inspiraţie mexicană.

Prezenţa sa pe piaţa din România este gestionată de Sphera Franchise Group, operatorul exclusiv pe plan local al celorlalte două mari lanţuri de restaurante din portofoliul Yum! Brands: KFC şi Pizza Hut.

„Lansat în cursul acestui an, Sphera Franchise Group include acum întreg portofoliul Yum! Brands, odată cu deschiderea primului restaurant Taco Bell. A fost, aşadar, un pas firesc pentru noi să luăm în considerare şi să analizăm aducerea brandului de inspiraţie mexicană în România. În primă fază, am demarat o cercetare amplă, realizată cu ajutorul Kantar Millward Brown, unul dintre principalele grupuri de cercetare din lume. Studiul de specialitate ne-a confirmat că România este locul ideal pentru Taco Bell, că românii ştiu despre brand, unii dintre ei având ocazia să încerce anterior produsele, şi că îşi doresc să se bucure de acestea şi în ţară. Suntem, astfel, bucuroşi să anunţăm lansarea, cu atât mai mult cu cât acesta este singurul Taco Bell pe o rază de 1.208 kilometri în Europa Centrală şi de Est”, a spus Mark Hilton, CEO Sphera Franchise Group.

Sphera Group este controlată de antreprenorii Radu Dimofte (43,67%), Lucian Vlad (33,33%) şi Nicolae Badea (23%). Compania a anunţat recent că vrea să listeze 25% din acţiuni pe bursa de la Bucureşti.

Restaurantul Taco Bell va fi situat la parterul mall-ului, în zona de food court, şi se va distinge printr-un lounge de 170 de metri pătraţi, disponibil exclusiv clienţilor Taco Bell. Design-ul restaurantului urmează modelul global Global Explorer care include o bucătărie deschisă, ce permite clienţilor să vadă cum sunt pregătite produsele comandate.

„Taco Bell este cunoscut în întreaga lume ca un inventator de gusturi urbane, care le oferă consumatorilor arome unice şi îndrăzneţe, prin meniul său de inspiraţie mexicană. Ne bucurăm că Taco Bell ajunge, în sfârşit, pe o piaţă în care fanii cer activ de multă vreme ca brandul să vină în ţara lor şi suntem nerăbdători ca ei să se bucure de gusturile şi produsele noastre originale. Sphera Franchise Group şi echipa locală sunt partenerii perfecţi pentru a aduce spiritul Live Más în România pentru prima dată”, a spus Billy Grenham, Senior Global Marketing Manager, Taco Bell.

În prezent, sunt peste 360 de restaurante Taco Bell în 25 de ţări din afara Statelor Unite, iar obiectivul de extindere internaţională a brandului vizează 1.000 de locaţii până în 2022. Compania şi francizele sale operează peste 7.000 de restaurante care generează vânzări de peste 9 miliarde de dolari. Obiectivul brandului este acela de a deveni o companie cu vânzări globale de 15 miliarde de dolari şi cu 9.000 de restaurante la nivel mondial, până în 2022.