Ursus: Consumul de bere nu mai poate creşte atât timp cât populaţia şi natalitatea scad
Ursus Breweries, cel mai mare berar de pe plan local, a înregistrat în primul semestru vânzări în valoare mai mari cu 8-10% faţă de perioada similară a anului trecut, peste nivelul pieţei. În volum, vânzările companiei au avansat cu 6%, în timp ce consumul a crescut cu doar 2%. Anul trecut, românii au consumat 15,8 milioane de hectolitri, adică 80 de litri per capita.
„Este puţin probabil să crească foarte mult consumul în anii următori pentru că deja consumul este la un nivel ridicat. Suntem între primele zece ţări din punctul de vedere al consumului în Europa. Deja consumul este mare în România, iar tendinţa populaţiei este de scădere în timp ce şi natalitatea scade“, a spus Mihai Bârsan, vicepreşedinte marketing al Ursus Breweries, companie cu afaceri de 364 mil. euro anul trecut. Cât despre tendinţele pe piaţă, managerul observă o cerere în creştere pentru produsele cu valoare mai mare şi o scădere a consumului de bere la PET.
„Berea la PET scade per total, în special cea în ambalaje mari. PET-urile la 2,5 litri scad, în timp ce vânzările de bere în ambalaje de un litru sau mai mici sunt în creştere“.