ZF Digital Leadership. Cum să fii lider în era digitală? Digitalul are într-o companie acelaşi rol pe care apa, canalizarea şi energia îl au într-o casă. „România are nevoie de digitalizare în aceeaşi măsură în care are nevoie de autostrăzi.“

Autori: Simona Tatu , Adelina Mihai 24.10.2017

Şefii de companii care vor să se adap­teze noii epoci digitale trebuie să fie agi­li, curioşi şi dependenţi de încre­dere şi parteneriat, acestea fiind câte­va dintre trăsăturile care nu trebuie să lipsească din profilul liderului digital.

„Este timpul să considerăm că digitalul joa­­că acelaşi rol pe care apa, canalizarea sau ener­­gia le joacă în casă“, a spus Tatian Diaconu, CEO al Immochan România, divi­zia lo­­cală a uneia dintre cele mai importante com­­pa­­nii de dezvoltare imobiliară din Euro­pa. El a fost prezent ieri la conferinţa ZF „Digi­tal Lea­dership“ organizată la Bucureşti în parteneriat cu firma de consultanţă şi trai­ning Learning Pro.

„Digitalizarea înseamnă un nou mod de a colabora, de a crea. Mai înseamnă faptul că primeşti un feedback aproape instantaneu a ceea ce faci. De aceea modul în care constru­ieşti trebuie să fie colaborativ şi în interior, şi în ex­terior. (...) În fapt, a fi sau a nu fi digital în­seamnă a avea capacitatea de a lua deciziile ra­pid. Dacă digitalizarea aduce o mare pertur­ba­re, aceasta este în primul rând în modul în care luăm decizii şi în modul în care ne asumăm că ace­le decizii sunt greşite“, a spus Sergiu Manea, CEO al BCR.

Şi autorităţile locale au început să inves­teas­că în formarea angajaţilor cu competenţe digitale, iar Primăria Alba Iulia este una dintre instituţiile de stat care au încercat să se adap­teze la noua realitate.

„Avem angajaţi din noua generaţie care şi-au pus citate motivaţionale pe pereţi, sunt conectaţi la tot ce se întâmplă şi le-am oferit traininguri specializate. Trebuie să ne încon­jurăm de oameni care sunt mai buni decât noi, care oferă argumente atunci când critică o decizie. (...) România are nevoie de o politică publică de digitalizare, pentru că are nevoie de digitalizare în aceeaşi măsură în care are nevoie de autostrăzi“, a spus Nicolae Moldo­van, city manager în cadrul Primăriei Alba Iulia.

În plus, digitalizarea trebuie să pornească de la top management, nu de la angajaţi.

„Este nevoie de o schimbare majoră la nivel de management, în sensul în care managerii trebuie să îi implice mai mult pe angajaţi. Nu trebuie să ne comportăm ca un părinte care nu a avut timp să stea cu copilul şi îi dă multe jucării ca să compenseze“, a spus Marian Popa, directorul general al centrului de servicii IT Deutsche Bank Global Tehnology.