Ministerul Agriculturii lansează campania „Alege Oaia!” pentru a determina românii să consume mai multă carne de oaie

Autor: Roana Rotaru 24.10.2017

Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) lansează campania „Alege Oaia” pentru a determina consumatorii  români să manifeste mai mult interes pentru carnea de oaie şi preparatele din carne de oaie. În acest sens, MADR va oferi gratuit spre degustare tocăniţă şi pastramă din carne de oaie în cadrul târgului agricol Indagra din Capitală.

Deşi România deţine un efectiv de peste 14 milioane de capete de ovine şi caprine, creşterea acestor animale fiind o activitatea tradiţională, românii consumă doar 2,2 kg de carne de ovine şi caprine pe an, faţă de 31,3 kilograme de carne de porc pe an sau 23 kg carne de pasăre, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică aferente anului 2015. 

„Campania de informare şi promovare Alege Oaia!” se va desfăşura la nivel naţional pe o durată de trei luni şi are ca principal scop încurajarea consumului de carne şi produse din carne de oaie pe tot parcursul anului. În cadrul târgului INDAGRA 2017, oierii vor aduce mai multe rase de oi pentru a le prezenta publicului şi vor oferi gratuit, spre degustare, tocăniţă şi pastramă, gătite chiar la faţa locului după reţete tradiţionale, pentru a convinge cât mai mulţi vizitatori să încerce preparatele din carne de oaie”, se arată în comunicatul emis de MADR.

În preajma sărbătorilor pascale, ciobanii români vând carne de miel în ţară cât nu vând în întreg anul, potrivit datelor din piaţă. În restul anului, businessul cu oi se concentrează în mare parte pe export, unde ciobanii vând animale vii în mare parte în ţările arabe, în ţări precum Iordania, Libia, Israel şi Liban.

Campania va fi lansată pe 26 octombrie 2017 la Romexpo, în cadrul celui mai mare târg pentru agricultură din ţară – INDAGRA 2017. Caravana“Alege Oaia!” va fi prezentă în Piaţa Obor între 4 şi 5 noiembrie şi în cadrul Târgului de Turism al României între 18 şi 19 noiembrie. Programul ulterior al caravanei va putea fi găsit pe pagina de promovare a campaniei.