Elena Kudryashova, vicepreşedinte P&G South East Europe: Robotica şi inteligenţa artificială reprezintă a patra revoluţie industrială

Autor: Alex Ciutacu 24.10.2017

Prima revoluţie a mecanizat producţia prin abur, a doua a folosit electricitatea pentru a îmbuătăţit producţia, a treia s-a bazat pe apariţia computerelor ceea ce a schimbat peisajul din piaţa muncii, iar robotica şi inteligenţa artificială reprezintă a patra revoluţie industrială şi depăşeşte limita dintre tehnologie şi oameni, spune Elena Kudryashova, vicepreşedinte P&G South East Europe.

„Noi credem că industria trebuie să se schimbe şi ă trebuie să ridicăm ştacheta în tot ceea ce facem. Primul lucru despre care vreau să vorbesc este că trebuie să investim fiecare dolar în mod inteligent. Sunt o persoană de business şi îmi place profitul, îmi plac rezultatele, dar pentru a rezolva ceva, advertisingul trebuie să îşi îmbunătăţească performanţa pentru că piaţa de advertising valorează 600 de miliarde de dolari”.

Pentru prea mult timp, am tratat mediul digital exact ca pe cel de televiziune şi l-am inundat cu reclame de 30 de secunde. Dar statisticile arată acum că timpul mediu de vizionare pentru reclame poate ajunge chiar şi la 1,7 secunde, aşa că trebuie să proiectăm reclame care să aibă efect în 2 secunde. 

„Consumatorii s-au schimbat. Se aşteaptă ca brandurile să apară în condiţiile dorite de ei, oriunde, oricând, pentru orice dorinţă pe care o au şi să le ofere soluţii personalizate, croite pentru ei. Pentru mai mult de 100 de ani construcţia brandului a fost despre cultură de masă şi despre a propulsa mesajele în lung şi-n larg pentru a atrage atenţia a cât mai multe persoane.”

Industriile evoluează în funcţie de evoluţia oamenilor. „Când presa a devenit printată, industria de advertising a creat reclame printate, când radioul era peste tot în casele oamenilor, am acapart şi zona aceea apoi când televizorul ne-a permis să punem imagini şi sunete în acelaşi loc, a fost cel mai mare boom pentru industrie, dar acum spaţiul digital este din ce în ce mai asaltat de toate aceste produse şi de altele noi puse la un loc”.

„Acum există date identificabile pentru consumatori care au generat noţiunea de Mass one to one marketing (n.r: personalizat pe tipuri de consumatori). Un exemplu este Pampers, cel mai mare brand global pe care îl avem. În momentul în care ai aflat că soţia ta este însărcinată, a doua persoană care a aflat este Google deoarece ea a avut curiozităţi imediate. Google a reţinut acest lucru şi ne-a trimis nouă informaţiile pe care le folosim în sistemul de inteligenţă artificială denumit Ai Engagement, pentru a trimite ulterior mesaje viitoarelor mame, sfaturi, şi să îi arătăm produse şi branduri care ar putea să o ajute”.

Fiecare generaţie redefineşte noţiunea de a fi părinte, iar în această generaţie sunt din ce în ce mai multe mame care au o carieră profesională dezvoltată şi din ce în ce mai mulţi taţi care sunt implicaţi în creşterea copilului, lucru nefiresc pentru acum câteva zeci de ani.

„Ne îndreptăm spre egalitate totală între sexe şi sper să ajungem acolo pentru că asta va genera un plus de 28 de trilioane de dolari pentru economia globală”.