Dacia accelerează cu o creştere 8% în S1 2017, având în spate cererea europenilor pentru Duster
♦ Cererea europenilor pentru SUV-uri şi crossovere a atras o producţie mai mare a modelului Duster la uzina Dacia de la Mioveni, care este totodată şi cel mai scump din gamă.
Automobile Dacia, cea mai mare companie din România după cifra de afaceri, a încheiat prima jumătate a anului cu cea mai mare creştere semestrială din ultimii patru ani, iar dacă ritmul va continua, compania va urca la aproape 22,5 mld. lei până la finalul anului. De businessul Dacia depind direct cei 18.000 de angajaţi de pe platforma de la Mioveni, dar şi întreaga industrie auto locală ce numără un total de circa 200.000 de angajaţi în cei peste 200 de furnizori prezenţi în România.
Compania a punctat în primul semestru o creştere de 8,4% a cifrei de afaceri faţă de perioada similară a anului trecut, la 11,6 miliarde de lei (2,53 mld. euro) potrivit datelor publice.
SUV-ul Duster, cel mai scump model din gama constructorului autohton, cu un preţ mediu de peste 15.000 de euro, a înregistrat un avans puternic al producţiei în primul semestru al acestui an. Dacă în primele şase luni din 2015 Duster reprezenta aproape 47% din producţia uzinei, în aceeaşi perioadă din 2016 procentul a urcat la peste 58%, în timp ce anul acesta deja s-a ajuns la 62%.
În primele şase luni producţia uzinei a scăzut cu 4,2%, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), la 170.500 de maşini, însă Duster a urcat cu aproape 3%, la aproape 106.000 de maşini.
Miza din acest an a Automobile Dacia o reprezintă în continuare Duster, atât cel din generaţia actuală care se va vinde până spre finalul anului, cât şi intrarea în producţie a celei de-a doua generaţii, care se va lansa cel mai probabil în decembrie sau cel târziu în luna ianuarie a anului viitor.
În prima jumătate a anului segmentul SUV-urilor mici, din care face parte şi Duster, a urcat cu 10%, la un total de peste 853.000 de maşini, în timp ce modelul produs la Mioveni a punctat vânzări de 73.500 de unităţi, nivel similar cu cel înregistrat anul trecut. De asemenea, Duster este livrat şi pe pieţe din afara Europei.
Alături de Duster, tot în România, la Craiova, americanii de la Ford produc începând de luna aceasta modelul Ecosport, care cel mai probabil va avea o producţie anuală de peste 100.000 de unităţi. Astfel, ambele uzine auto din România vor depinde direct de apetitul europenilor pentru maşinile de teren.