Dacia accelerează cu o creştere 8% în S1 2017, având în spate cererea europenilor pentru Duster

Autor: Bogdan Alecu 25.10.2017

♦ Cererea europenilor pentru SUV-uri şi crossovere a atras o producţie mai mare a modelului Duster la uzina Dacia de la Mioveni, care este totodată şi cel mai scump din gamă.



Automobile Dacia, cea mai mare companie din România după cifra de afaceri, a încheiat pri­ma jumătate a anului cu cea mai mare creştere semestrială din ultimii patru ani, iar dacă ritmul va con­tinua, compania va urca la aproape 22,5 mld. lei până la finalul anului. De businessul Dacia depind direct cei 18.000 de angajaţi de pe plat­forma de la Mioveni, dar şi întreaga indus­trie auto locală ce numără un total de circa 200.000 de angajaţi în cei peste 200 de furnizori prezenţi în România.

Compania a punctat în primul semestru o creş­tere de 8,4% a cifrei de afaceri faţă de pe­rioa­da similară a anului trecut, la 11,6 miliarde de lei (2,53 mld. euro) potrivit datelor publice.

SUV-ul Duster, cel mai scump model din gama constructorului autohton, cu un preţ me­diu de peste 15.000 de euro, a înregistrat un avans puternic al producţiei în primul se­mes­tru al acestui an. Dacă în primele şase luni din 2015 Duster reprezenta aproape 47% din producţia uzinei, în aceeaşi perioadă din 2016 procentul a urcat la peste 58%, în timp ce anul acesta deja s-a ajuns la 62%.

În primele şase luni producţia uzinei a scăzut cu 4,2%, potrivit datelor Asociaţiei Con­structorilor de Automobile din România (ACAROM), la 170.500 de maşini, însă Dus­ter a urcat cu aproape 3%, la aproape 106.000 de maşini.

Miza din acest an a Automobile Dacia o repre­zintă în continuare Duster, atât cel din generaţia actuală care se va vinde până spre finalul anului, cât şi intrarea în producţie a celei de-a doua generaţii, care se va lansa cel mai probabil în decembrie sau cel târziu în luna ianuarie a anului viitor.

În prima jumătate a anului segmentul SUV-urilor mici, din care face parte şi Duster, a urcat cu 10%, la un total de peste 853.000 de maşini, în timp ce modelul produs la Mioveni a punc­tat vânzări de 73.500 de unităţi, nivel si­milar cu cel înregistrat anul trecut. De ase­menea, Duster este livrat şi pe pieţe din afara Europei.

Alături de Duster, tot în România, la Craiova, americanii de la Ford produc înce­pând de luna aceasta modelul Ecosport, care cel mai probabil va avea o producţie anuală de peste 100.000 de unităţi. Astfel, ambele uzine auto din România vor depinde direct de apetitul europenilor pentru maşinile de teren.