VIDEO ZF Live. Smărăndiţa şi Adi Grădinariu, Parfums de Sofia: Amenajarea unei parfumerii costă aproximativ 100.000, iar stocul urcă la 300.000 de euro

Autor: Dragoş Dinu 04.11.2017

Smărăndiţa şi Adi Grădinariu, doi antreprenori din Suceava deţinători ai afacerii Parfums de Sofia, care a înregistrat, în 2016, o cifră de afaceri de 2,4 milioane de lei, îşi propun să extindă businessul la nivel de francize până în 2018. Familia de antreprenori estimează că afacerea lor va încheia anul 2017 cu o creştere de cel puţin 15% faţă de anul trecut.

„Avem o experienţă în acest domeniu pe care vrem să o împărtăşim prin cadrul partenerilor francizaţi. Investiţia într-o parfumerie este destul de mare. Amenajarea unui spaţiu de 100 de metri costă undeva la 100.000 de euro, ca să fie un magazin premium, iar stocul de marfă, pentru un astfel de spaţiu, urcă la aproximativ 300.000 de euro”, au spus în cadul emisiunii de business ZF Live Smărăndiţa şi Adi Grădinariu, deţinători ai afacerii Parfums de Sofia.

Cât despre recuperarea investiţiei, Adi Grădinariu a spus că banii investiţi sunt recuperaţi într-o perioadă de un an şi jumătate. Parfums de Sofia plăteşte pentru stocul lunar de parfumuri în jur de 10.000 de euro, iar într-o lună de vârf, cum este sezonul de iarnă, suma ajunge şi la 50.000 de euro.

„Piaţa este împărţită între magazinele din mediul online şi cele fizice, de aceea, săptămâna trecută, am deschis un site pentru Parfums de Sofia. Începutul este unul timid, de aceea avem oferte în plus pentru online”.

Adi Grădinariu a spus că furnizorii impun anumite condiţii, de la mărimea parfumeriei până la designul acesteia. „Furnizorii impun şi condiţii legate de branduri. Dacă ai Dior în magazine furnizorii vor să ai şi Chanel, de aceea investiţiile în stoc sunt aşa de mari”.