Cinci retaileri cu peste 300 de magazine muşcă din piaţa de 37 mld. € de comerţ pariind pe sistemul de francize
♦ Românii cheltuie anual în comerţ aproape 170 mld. lei (37 mld. euro), bani ce merg către hipermarketuri, supermarketuri şi alte magazine alimentare, către retailerii de mobilă, electro-IT, modă sau către benzinării.
Cinci retaileri cu un total de peste 300 de magazine îşi fac loc în comerţul local, o piaţă de 37 mld. euro dominată de reţele străine. Reţelele de magazine alimentare, de bricolaj sau mobilă au reuşit să rămână în piaţă şi să se extindă pariind pe un model de business bazat pe franciză.
Fiecare dintre aceste pieţe este dominată la vârf de reţele cu zeci sau sute de magazine fiecare. Cele mai multe dintre aceste reţele sunt parte a unui grup străin cu o forţă financiară pe măsură.
Printre aceste nume mari îşi fac loc şi reţele care reuşesc nu doar să reziste, ci să şi crească pariind pe franciză.