Service-urile auto din România vor să aducă muncitori din China

Autor: Mediafax 05.12.2017

ASSAI a transmis către Ambasada Republicii Populare Chineze o scrisoare de intenţie în vederea derulării unui program de recrutare şi relocare de forţă de muncă în România pentru cetăţenii chinezi, în domeniul service-urilor auto, potrivit unui comunicat emis luni.

ASSAI intenţionează să deruleze un program-pilot de recrutare şi relocare a 80 de persoane din Republica Populară Chineză, iar dacă se dovedeşte că aceste persoane se pot integra şi face performanţă în service-urile auto care au acceptat să intre în acest proiect, programul va continua până când se va rezolva problema deficitului de personal, se arată într-un comunicat emis de Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI).

Programul-pilot este destinat exclusiv membrilor ASSAI, iar unităţile reparatoare care vor angaja aceste persoane sunt atât service-uri auto multimarcă, cât şi reprezentanţe auto din diverse oraşe precum: Bucureşti, Iaşi, Baia Mare, Sebeş, Roman, Suceava şi Tulcea. Salariile oferite de către angajatori variază între 250 şi 300 de euro net pentru spălătorii auto, în acest domeniu nefiind necesară experienţa şi 500 – 800 de euro net pentru specialiştii cu minimum 3 ani de experienţă din celelalte categorii: tinichigerie, vopsitorie, mecanică, electrică şi diagnoză auto. 

Angajatorii mai asigură suplimentar cazare şi mâncare pentru expaţi, susţine ASSAI.

Industria de reparaţii auto din România se confruntă de peste 5 ani cu un deficit în creştere de forţă de muncă pregătită, care depăşeste în prezent 20.000 de persoane, conform sursei citate.

Numărul în creştere de înmatriculări auto din România presupune şi asigurarea unui număr suficient de angajaţi calificaţi în acest domeniu care să presteze activităţile specifice de reparare şi întreţinere a parcului auto naţional. 

România are în prezent un parc auto de peste 7,5 milioane de autovehicule, cu o vârstă medie de 14 ani, iar aceste autovehicule vechi sunt puternic uzate tehnic din cauza unei infrastructuri primitive şi au nevoie de intervenţii dese în service, potrivit ASSAI.

Opt din zece service-uri auto din România lucrează sub capacitatea proiectată din cauza lipsei de personal calificat.